Au inceput inscrierile pentru cursul Combaterea stereotipurilor de gen din mass-media şi din societatea românească (trainer: Dr. Georgeta Adam, realizator radio şi expert în audiovizual).
Cursul se inscrie în direcţiile de îndeplinire a obiectivului general „Şanse egale pe piaţa muncii” şi răspunde nevoii de formare a specialiştilor din mass media privind conştientizarea nevoii de combatere a stereotipurilor de gen în mass media şi în societate şi promovarea principiilor egalităţii de şanse.
Locatie (regiunea / regiunile in care se va desfasura) : regiunile de dezvoltare Bucuresti Ilfov, Centru Nord-Est, Sud-Muntenia. Cursul se va desfasura in centre stabilite de partener in Bucuresti, Ilfov, Alba, Suceava, Arges, Prahova.
Structurat pe patru module, cursul abordează următoarele teme:
- Contextul mondial şi european în domeniul egalităţii de gen (studii de gen, terminologie specifică)
- Concepte, teorii, stereotipuri de gen în media; femeile în/din mass media din Romînia şi Europa;
- Gen în publicitate; critici de gen; corp şi corporalitate în publicitate;
- Viziune asupra stereotipurilor de gen din interiorul media
Prima serie de minimum 20 de cursanţi va fi programată în ultima săptămână a lunii martie 2013. Formularele de inscriere pot fi trimise pana la data de 15 martie.
formularul de inscriere aici.
Grupul tinta: 80 de persoane angajate in mass-media din Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Suceava si Alba-Iulia.
Obiectivele cursului:Obiectivul principal al cursului este dezvoltarea capacitatii de percepere si intelegere a problemelor legate de dimensiunea de gen a societatii in general si a practicilor de comunicare prin mass media scrisa si audiovizuala. Cursul isi propune imbunatatirea perceptiei asupra rolului profesional si social al femeii si cresterea gradului de constientizare a expertilor si operatorilor mass media din presa scrisa si din cea audiovizuala asupra problematicii egalitatii de sanse in societatea romaneasca.
Obiective specifice:
– sensibilizarea mass media cu privire la principiul egalitatii de sanse intre femei si barbati ;
– introducerea perspectivei de gen in pregatirea operatorilor si expertilor media;
– combaterea stereotipurilor de gen in presa scrisa si audiovizuala;
– combaterea stereotipurilor de gen in publicitate.
Tematica:Modulul 1. Prezentarea cursului, a tematicilor de discutie, a modalitatilor de evaluare. Distribuirea si completarea chestionarelor de autoevaluare.
Introducere: Definirea conceptelor de baza, discutii referitoare la motivul si la importanta Studiilor de gen (Gender Studies, Women’s Studies) Expunerea dihotomiilor fundamentale: sex/ gen, femeie/ barbat etc. Identitate de gen; Stereotipuri de gen ; Feminitate; Masculinitate; Roluri de gen; Socializarea de gen; Stratificarea de gen; Rezistente de gen. Studii de caz. Exemple de bune practici.
Modulul 2. Gen in/ si mass media – concepte, teorii, stereotipuri de gen; femeile in/ si mass media din Romania. Studii de caz. Exemple de bune practici.
Modulul 3. Gen in / si publicitate – introducere, critici de gen, stereotipuri de gen. Corp si corporalitate in mass media si publicitate. Prevederi europene privind eliminarea practicilor sexiste in publicitate. Campanii europene privind eliminarea sexismului in publicitate. Studii de caz. Exemple de bune practici.
Modulul 4. Viziune asupra stereotipurilor de gen din interiorul media. Anchete si monitorizari internationale. Studii de caz. Analize de text din punctul de vedere al stereotipurilor de gen. Exemple de bune practici.
Durata cursului: 40 ore
Cursul nu este acreditat.
Cursul este oferite GRATUIT prin finantare din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.
Va invitam sa completati formularul de inscriere si sa il trimiteti la cursuri.adaf@gmail.com. Deasemenea daca doriti informatii suplimentare ne puteti scrie la aceeasi adresa sau ne puteti contacta telefonic la 021-210.10.42






Posted in
Tags: 

